V-STROM KLUB SLOVENSKO

KOMUNITA MAJITEĽOV A PRIAZNIVCOV CESTOVNÝCH ENDÚR
 
DomovCalendarGalleryFAQHľadaťRegistráciaPrihlásenie
Prihlásenie
Užívateľ:
Heslo:
Prihlásiť automaticky pri ďalšej návšteve: 
:: Zabudli ste svoje heslo?
Posledná téma
» VSTROMKLUB.CZ: Podzimní sraz 2017 Frýdštejn 15-17.09.2017
Yesterday at 19:56 pre eSCePalo

» Vibrovanie celej motorky dl 650 2005
St 13 september 2017 - 19:06 pre reno

» VSTROM CLUB SLOVAKIA: Jesenné stretnutie klubu
Ut 8 august 2017 - 22:45 pre Slavo

» Motoblúdenie 2017
Po 7 august 2017 - 11:28 pre eSCePalo

» Výjazd
So 22 júl 2017 - 14:49 pre Viator

» DL 1000 diely motora predane
Pi 21 júl 2017 - 15:51 pre Arto69

» Ukazovatel teploty
Ut 11 júl 2017 - 22:11 pre bajker

» spojkovy kôš
Ut 20 jún 2017 - 12:32 pre Arto69

» Kryt motora
Pi 16 jún 2017 - 20:35 pre quanto

Počasie

Naši partneri
01 SMF
01 SMF
01 SMF
septembra 2017
PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
CalendarCalendar

Share | 
 

 skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
Slavo

avatar

Počet príspevkov : 3702
Reputácia Reputácia : 43
Mesto : Senec/Čertovica

OdoslaťPredmet: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Pi 23 október 2009 - 16:01

Tento článok som stiahol zo stránky www.vstrom.cz od autora Láďa, ktorému patrí veľká vďaka a poklona, že spravil tento popis "Servisného módu".
Nerád kopírujem veci a priznám sa, že som ani netušil, že takéto niečo má V-Strom preto to
dávam na našu stránku aby sme o tom vedeli a v prípade potreby použili.
Za tento článok zároveň ďakujem Bruno75, ktorý mi ho doporučil.

Slavo
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Originál článok:

Pro seřízení motocyklu a pro kontrolu chybových hlášek je určen "dealer mod". V tomto módu je možné vyvolat chybu a zkontrolovat seřízeni senzoru škrtících klapek.
Umístění konektoru:
levá strana motorky, pod bočním krytem v místě připevnění zadního madla


konektor je nutné vytáhnout pro lepší přístup, je to ten bílý s černou gumovou krytkou (ten celočerný NE)


Konektor:
po sejmutí gumového krytu


Propojení:
teď stačí jen propojit krajní vodiče (třeba kancel. sponkou)
v servisnim manuálu píšou o specialním spínači ale jedná se pouze o spínač který pasuje do tohoto konektoru


Zobrazení:
teď stačí otočit klíčkem a na displeji se v ideálním případě místo hodin zobrazí "- C 00"


pokud je zobrazena čárka před "C" nahoře nebo dole znamená to že není seřizen senzor
pokud je zobrazeno za "C" nějaké číslo, znamená to:




Vďaka členovi Mikeponk zo stránok vstrom.cz tu máme aj preklad chybových hlásení:

Chybové kódy – pro novější modely může být chybový kód označen na začátku písmenem P a čtyřmístným číslem, např. P 0335

C 00 – vše v pořádku
(před C je čárka, která by měla být v poloze uprostřed písmenka tedy -C00, pokud je nahoře nebo dole _C00 tak je třeba provést synchronizaci)

C 12 (P0335)- senzor polohy klikové hřídele

reakce - signál nedojde do ECM do 3 sekund (model 07 – 2), po příjmu signálu startéru motor se zastaví
start a jízdní schopnost - ne
komentář - když se senzor pozice klikové hřídele porouchá, nic nefunguje,
přezkoušet - senzor, propojení, spojení konektorů

C 13 (P1750) a od modelu 07 C 17 (P0150) – senzor tlaku nasávaného vzduchu od
modulu, přední a zadní válec
reakce - hodnota tlaku nasávaného vzduchu se stanoví na 760 mmHg
start a jízdní shopnost: ano
komentář - směs pohonných hmot a vzduchu neodpovídá , motor vykazuje špatný výkon
zjištění stavu chyby - senzor vytváří následující napětí -0,1V , napětí senzoru 4,8V
přezkoušet - senzor tlaku nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konektorů

C 14 (P0120) – senzor pozice škrtících klapek

reakce - otevření škrtících klapek je stanoveno na zcela otevřenou pozici a seřízení bodu zážehu je právě tak pevně fixováno
start a jízdní schopnost - ano, model 04-06 ne
komentář - motor má potíže, špatně přidává plyn, škube
zjištění stavu chyby - senzor vytváří napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8 V
P0120 H - napětí senzoru příliš vysoké
P 0120 L - napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor pozice škrtících klapek, kabeláž spojení konektorů

C 15 (P0115) – senzor teploty chladící kapaliny

reakce - hodnota teploty chladiva motoru je stanovena na 80 stupňů C
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, za studena běží příliš „chudě“, za tepla příliš „mastně“, špatný příjem plynu
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0115 H napětí příliš vysoké
P 0115 L napětí příliš nízké
přezkoušet - senzor teploty chladiva, kabeláž, spojení konektorů

C 21 (P0110) – senzor teploty nasávaného vzduchu

reakce - hodnota teploty nasávaného vzduchu je stanovena na 40%
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor špatně startuje, podle teploty okolí běží motor buď příliš „chudě“ nebo příliš „mastně“
zjištění stavu chyby - senzor má vytvářet následující napětí 0,1V, napětí senzoru 4,8V
P 0110 H napětí senzoru příliš vysoké
P 0110 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor teploty nasávaného vzduchu, kabeláž, spojení konetrorů

C 23 (P1651) – senzor převrácení

reakce - motor vypne a nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
komentář - senzor převrácení se stará o zastavení motoru v případě , že motocykl leží na boku
zjištění stavu chyby - po zapnutí zapalování na dobu delší než 2 sekundy napětí 0,2V, napětí senzoru 4,6V
P 1651 H napětí senzoru příliš vysoké
P 1651 L napětí senzoru příliš malé
přezkoušet - senzor převrácení, kabeláž, konektory


C 24 (P0351), C 25 (P0352) – zapalovací cívky válce 1 (C24/P0351), nebo válce 2 (C24/P0352)

reakce - motor běží trhavě, špatně startuje, kouří se z výfuku, špatný výkon
start a jízdní schopnost - ano
komentář - když je zapalovací cívka defektní, běží sice motor dále, musí však být velmi rychle opraven. Který z válců nepracuje, popř. Která zapalovací svíčka neháže jiskry, lze poznat na rozdílných teplotách kolena výfukového potrubí. Koleno nepracujícího válce je chladnější než druhé, popř. zcela studené.
přezkoušet - usazení konektoru na zapalovací svíčce, kabeláž, spojení zástrčky kabelu v nástrčce zapalovací svíčky

C 28 (P1655) – sekundární ovladač škrtících ventilů

reakce - ECM neobdrží signál z ovladače (serva), a to není schopno provozu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn, škube,
přezkoušet - servopohon (ovladač) motoru, kabeláž, spojení zástrčky

C 29 (P1654) – senzor pozice škrtících klapek

reakce - řídící jednotka motoru zastaví řízení servopohonu motoru
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor má potíže při startu, špatně přidává plyn a škube
poznání stavu chyby - senzor má vytvářet napětí 0,1 V, napětí senzoru 4,88V
P 1654 H napětí příliš vysoké
P 1654 L napětí příliš malé
přezkoušet: senzor, kabeláž, spojení zástrčky

C 31 (P0705) – signál pozice rychlostního stupně

reakce - signál pozice rychlostního stupně je stanoven na 4. rychlost (modely 04-06) popř. 6. rychlost (modely 07-)
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor správně „netáhne“
stanovení stavu chyby - předepsaná hodnota signál napětí po dobu delší než 4 sekundy,napětí spínače pozice rychlostního stupně je 0,2 V nebo 4,77V
přezkoušet - spínač pozice rychlostního stupně, kabeláž, spojení zástrčky, řadící vačky

C 32 (P0201), C 33 (P0202) – vstřikovací ventily válce 1 nebo 2

reakce - signál vstřikování benzinu je nepřetržitě nebo často přerušován, je vytvářen signál senzoru pozice klikové hřídele
komentář - je-li poškozen některý ze vstřikovacích ventilů a druhý zůstane funkční, pak motor běží pouze s jedním válcem (při defektu jednoho vstřikovacího ventilu). Který z válců nedodává benzin a tím nespaluje (popř. Který z ventilů nedodává žádnou pohonnou hmotu a tím nevstřikuje) lze poznat na rozdílných teplotách kolene výfukového potrubí. To od nepracujícího válce je chladnější , popř. Zcela studené
start a jízdní schopnost - ano
přezkoušet - vstřikovací ventily, kabely zástrčky, přívod proudu k ventilům

C 40 (P0505) – regulační ventil volnoběžných otáček (jen od modelu 07-)

reakce - přívod proudu od řídící jednotky je uzavřen, napětí spínacího okruhu není v okruhu normálu
start a jízdní schopnost - ano
komentář - počet volnoběžných otáček vyšší než normálně
poznání chybového stavu - P0506 volnoběžné ot. nízké, P0507 volnoběžné otáčky vysoké
přezkoušet - přednastavení, kabeláž, spojení konektorů

C 41 (P0230) – řídící systém benzinového čerpadla a relé benzinového čerpadla
nedodává žádný signál

komentář - motor zhasne a již nenaskočí
start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - benzinové čerpadlo, relé benzinového čerpadla, přívod proudu,


C 42 (P1650) – spínací skříňka, signály nedojdou k řídící jednotce

start a jízdní schopnost - ne
přezkoušet - spínač zapalování (spínací skříňka), kabely, spojení konektorů


C 44 (P0130) – lambda sonda

start a jízdní schopnost - ano
poznání chybového stavu - při chodu zahřátého motoru a při motorovém provozu výstupní napětí nedojde k řídící jednotce, napětí senzoru menší nebo rovno 0,4 V (model 04-06),popř. menší než 0,45V

C 44 (P0135) – provozní napětí vytápění není dodáváno obvodem ohřevu kyslíku

přezkoušet - lambda sonda, kabeláž, spojení konektorů, přívod napětí baterie

C 49 (P1656) – PAIR – řídící magnetický ventil

reakce - PAIR ventil je pevně v otevřené pozici
start a jízdní schopnost - ano
komentář - motor „netáhne“ správně
rozpoznání chybového stavu: napětí řídícího magnetického ventilu nedojde k ECM
přezkoušet - řídící magnetický PAIR ventil, kabeláž, spojení konektorů

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dúfam, že to niekomu pomôže,

Slavo

__________________________________________________
Visited countries:
(SK) (CZ) (H) (D) (PL) (A) (RO) (SLO) (HR) (MNE) (BIH) (LV) (LT) (EST) (RUS) (N) (FIN) (S) (BG) (SRB) (GR) (TR) (GE) (AL) (RKS) (MD) (UA) (B) (NL) (F) (GB)
Email: slavo2604@gmail.com


Naposledy upravil Slavo dňa Ne 16 december 2012 - 20:05, celkom upravené 1 krát.
Návrat hore Goto down
Slavo

avatar

Počet príspevkov : 3702
Reputácia Reputácia : 43
Mesto : Senec/Čertovica

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Pi 23 október 2009 - 16:14

Čo sa týka mňa, včera som to skúšal na svojom DLku lebo mi trochu "šklbe" otáčky
pri nižšich rýchlostiach. Test mi dopadol dobre takže to bude nejaká obyčajná chyba
ktorá sa bežne odstraňuje pri garančke. Napríklad ja som ešte nemenil sviečky a už mám
29tis km na nich najazdené. Takže môžu byť zanesené... Alebo vzduchový filter...

Pár poznámok k autorovmu príspevku. Ja som ten konektor mal vedľa batérie nie až tak
ďaleko ako je to na fotke. Ale to hneď nájdete, jediná biela "čokoládka" v gumovom kryte.
Káble čo idú do tohto konektora sú krátke a nedostal som sa tam rukou takže som musel
dať dole zadný bočný plast. Teda uvolnil som ho aby som sa tam dostal rukou lebo zhora ho drží zadne madlo. Prepojil som to obyčaným káblikom, otočil kľúčom a za 2 sekundy mi už
napísalo na displayi -C00, viď obr.:


__________________________________________________
Visited countries:
(SK) (CZ) (H) (D) (PL) (A) (RO) (SLO) (HR) (MNE) (BIH) (LV) (LT) (EST) (RUS) (N) (FIN) (S) (BG) (SRB) (GR) (TR) (GE) (AL) (RKS) (MD) (UA) (B) (NL) (F) (GB)
Email: slavo2604@gmail.com
Návrat hore Goto down
bruno75

avatar

Počet príspevkov : 262
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : Trnava, SK

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Pi 23 október 2009 - 18:51

Slavo...gratulujem, zvladol si to perfektne aj ked na druhu stranu skoda, ze ta tvoja mini zavada nebola len nadstavenie synchronizacie klapiek tak ako som povodne myslel.
Návrat hore Goto down
Slavo

avatar

Počet príspevkov : 3702
Reputácia Reputácia : 43
Mesto : Senec/Čertovica

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   So 17 apríl 2010 - 8:37

pre dovysvetlenie po case:

mal som rozladene ventily, pri velkom servise mi ich nadstavili a sklbanie uz nieje...

__________________________________________________
Visited countries:
(SK) (CZ) (H) (D) (PL) (A) (RO) (SLO) (HR) (MNE) (BIH) (LV) (LT) (EST) (RUS) (N) (FIN) (S) (BG) (SRB) (GR) (TR) (GE) (AL) (RKS) (MD) (UA) (B) (NL) (F) (GB)
Email: slavo2604@gmail.com
Návrat hore Goto down
ruso333



Počet príspevkov : 3
Reputácia Reputácia : 0
Mesto : Kosice, Stropkov

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 20 september 2010 - 1:54

Caute,

pri starte, po otoceni kluca mi obcas palivove cerpadlo nenatiahne palivo a iba blika FI. Niekedy musim aj niekolkokrat otocit klucom kym natiahne benzin a mozem startovat. Mam DL 1000 r. v. 2002, plati navod na diagnostiku hore aj pre tento rocnik? (ma jednoduchsi palubny pocitac ako novsie modely)

Dik
Návrat hore Goto down
bruno75

avatar

Počet príspevkov : 262
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : Trnava, SK

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 20 september 2010 - 6:56

Ano diagnostika by mala fungovat aj u teba.
Skus a poreferuj k comu si prisiel.
Vela stastia

Bruno75
Návrat hore Goto down
Miklosxxx

avatar

Počet príspevkov : 37
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Dolný Kubín

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Ne 26 august 2012 - 22:52

Zdravym vas vsetky. Skusal som diagnostiku aj na starsom strome 2002 funguje to az na to ze my ukazuje _C00 co som vycital ze to zrejme znamena ze nie su zosinchronizovane klapky. Chcem sa opytat skusenejsich ci sa vlastne tato chyba da odstranit doma alebo s tym treba upalovat do servisu.
Návrat hore Goto down
Tolan

avatar

Počet príspevkov : 566
Reputácia Reputácia : 14
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 27 august 2012 - 9:25

odporucam Fastbikes v Hlohovci
zrejme mas vadny senzor polohy plynu, plus treba spravit synchronizaciu....da sa to aj doma ale ak s tym nemas skusenosti...neviem...na synchronizaciu potrebujes pristroj na meranie podtlakov.

ps...este jedna vec, pri tej diagnostike, ak by si to chcel nastelovat, nestaci len to ze bude ukazovat spravnu hodnotu klapiek na volnobehu: -C00, ale musi to aj spravne reagovat pri urcitych otackach to musi ist hore a pri urcitych zasa klesnut na stred. Preto radsej odbornika.

__________________________________________________
...Doing It Right...
Návrat hore Goto down
Miklosxxx

avatar

Počet príspevkov : 37
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Dolný Kubín

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 27 august 2012 - 19:16

Je s z tou chybou mozne aj nadalej jazdit alebo je to dost zavazna chyba a v prepocte co by to asi tak mohlo stat.Pytam sa preto lebo tuto nadhernu masinku mam asi tak mesiac a stale sa snou zoznamujem a zistujem ze to neni taka jednoducha slecna ako yamaha xt600E.

PS:Je mozne tu chybu odstranit na pockanie?Hlohovec je dost podaleko chcelo by to servis niekde v okoli MT alebo ZA
Návrat hore Goto down
Tolan

avatar

Počet príspevkov : 566
Reputácia Reputácia : 14
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 27 august 2012 - 19:34

nastavenie synchronov stoji cca 25€, ak by bol vadny aj ten senzor tak este plus cca 100€ za novy aj s pracou. Ale myslim ze to zvladnu aj niekde u vas. nie je to ziadna veda aj ked v jednom originalnom servise suzuki to nevedeli :-/
ak sa dohodnes s fastbikes samozrejme robia aj na pockanie.

__________________________________________________
...Doing It Right...
Návrat hore Goto down
marecek

avatar

Počet príspevkov : 592
Reputácia Reputácia : 19
Mesto : Bratislava

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 27 august 2012 - 19:45

tolaaan ... tato informacia asi pomohla aj mne.. pojdeme tam spolu? len ty a ja? ruka v ruke? :o)))

marek...


ps: ale fakt rad bysom to dal aj ja mrk.. hned ako bude cas..
Návrat hore Goto down
Miklosxxx

avatar

Počet príspevkov : 37
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Dolný Kubín

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Po 27 august 2012 - 21:34

Uf ja som myslel uz na horsie veci tato odpoved ma uspokojila ratal som ze to bude nad 500e a hore znackovy servis nema zlutovanie

DIKI TOLAN
Návrat hore Goto down
MILANM

avatar

Počet príspevkov : 219
Reputácia Reputácia : 7
Mesto : Drahovce,Slovakia

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Št 30 august 2012 - 19:53

Dnes som bol na navšteve Fastbikes,a aké prekvapenie,keď som ich nenašiel na pôvodnom mieste.PRESŤAHOVALI SA!!!
Tak, kto tam chce ísť volajte 0918669946 -IVAN.Vysvetlí vám cestu.
Návrat hore Goto down
Miklosxxx

avatar

Počet príspevkov : 37
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Dolný Kubín

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Ut 4 september 2012 - 11:39

Takze volal som do fastbikes a odpeved znela ze pri nastartovani v dealer mode musi ukazovat -C00 ..na 3tis. otackach ma byt -ma ciarocka pred C stupnut a po ubrati klesnut ak tak nereaguje vadne cidlo toto vse toto je moj pripad dufam ze to dakomu pomoze.
Návrat hore Goto down
mode

avatar

Počet príspevkov : 215
Reputácia Reputácia : 4
Mesto : Martin

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Ut 4 september 2012 - 15:48

....mne to na 650tke stúpa až pri 4-5tis. scratch
to len tak pre info. ostatným
Návrat hore Goto down
Cliford

avatar

Počet príspevkov : 28
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : Hlohovec - Šulekovo

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Ut 4 september 2012 - 15:57

Fastbike sídli v Hlohovci na ul. Šafárikovej v bývalom podniku STAPO. Hneď vedľa firmy MAD.
Návrat hore Goto down
Tomáš Rosenberg

avatar

Počet príspevkov : 8
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Plavé Vozokany

OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   Ne 5 október 2014 - 19:03

tak dúfam, že mi tento článok fakt pomôže, pretože včera mi vyhodila moto chybu F1 a rapídne mi klesol výkon motocyklu. nejde do otáčok ani nad 90km/h ak mu viac pridám dusí ju.... dúfam že chybu odstránim bez servisu :/
Návrat hore Goto down
Sponsored content




OdoslaťPredmet: Re: skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)   

Návrat hore Goto down
 
skopírované z vstrom.cz SERVISNÝ MÓD (dealer mod)
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
V-STROM KLUB SLOVENSKO :: TECHNICKÁ PORADŇA :: Technická pomoc-
Prejdi na: