V-STROM KLUB SLOVENSKO

KOMUNITA MAJITEĽOV A PRIAZNIVCOV CESTOVNÝCH ENDÚR
 
DomovCalendarGalleryFAQHľadaťRegistráciaPrihlásenie
Prihlásenie
Užívateľ:
Heslo:
Prihlásiť automaticky pri ďalšej návšteve: 
:: Zabudli ste svoje heslo?
Posledná téma
» VSTROM CLUB SLOVAKIA: Jesenné stretnutie klubu
Št 12 október 2017 - 16:56 pre Leon.nr

» Turistické plexi Suzuki V-Strom 650
Št 12 október 2017 - 9:46 pre svedy

» ˇKupim Ľ.P smerovku
Pi 6 október 2017 - 21:43 pre reno

» VSTROMKLUB.CZ: Podzimní sraz 2017 Frýdštejn 15-17.09.2017
Ut 19 september 2017 - 19:56 pre eSCePalo

» Vibrovanie celej motorky dl 650 2005
St 13 september 2017 - 19:06 pre reno

» Motoblúdenie 2017
Po 7 august 2017 - 11:28 pre eSCePalo

» Výjazd
So 22 júl 2017 - 14:49 pre Viator

» DL 1000 diely motora predane
Pi 21 júl 2017 - 15:51 pre Arto69

» Ukazovatel teploty
Ut 11 júl 2017 - 22:11 pre bajker

Počasie

Naši partneri
01 SMF
01 SMF
01 SMF
októbra 2017
PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
CalendarCalendar

Share | 
 

 Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu

Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Goto down 
AutorSpráva
bruno75

avatar

Počet príspevkov : 262
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : Trnava, SK

OdoslaťPredmet: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Pi 30 apríl 2010 - 12:51

Zdravim pani,

riesil som teraz jeden problem ked sa mi zrazu zdal velmi makky zadok az my ustrelovalo zadne kolo pri prudsich vyjazdoch zo zakruty. Neslo mi to do hlavy a nezdalo sa mi to, ze by to bolo pneumatikou (sice uz ma dost odkrutene ale toto by este mala podrzat).
Vsimol som si, ze celkovo motorka ma dost nizko zadnu cast (s mojou vyskou som v pohode dociahol na obe nohy celymi chodidlami) tak som zacal trochu spekulovat s tym nadstavovacim koleckom na zadnu centralnu jednotku.
Zacal som nim otacat v smere pritvrdenia a otacal som teda poriadne dlho aby som sa dostal az na maximum. Blbec nevsimol som si od ktoreho dielika som zacinal :(
Samozrejme na maxime je moto opat dostatocne tvrda a problem s ustrelovanim zadnej gumy som nespozoroval.

Ale stale mi vrtaju v hlave nasledujuce otazky:
- je mozne ze by sa sama centralna jednotka povolila na minimum?
- je mozne ze by odisla centralna jednotka po 14 tisic km? (ziadny unik oleja nie je viditelny)
- na ktorom stupni mate nadstavenu centralnu jednotku? (tusim su tam stupne 0 - 1 - 2 - 3 - 4 od spodku)
- aku mate vysku nezatazenej moto? (trebars v najnizsom mieste na sedle)

Dakujem za odpovede a pomoc pri rieseni dost divneho problemu.

Bruno75
Návrat hore Goto down
Lubenko

avatar

Počet príspevkov : 102
Reputácia Reputácia : 0
Mesto : Detva

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Pi 30 apríl 2010 - 13:31

Servus Bruno.

Nemyslim si, ze je mozne aby sa Ti to samo povolovalo.
Mam cca 27000 km stale povodna jednotka, a nikdy som nieco take nepozoroval.
Nastavena od zaciatku na najtvrdsie na doraz t.j. vidim tam tych cca 5 dielikov. Aj mne sa zda ze bola povodne tvrdsia-myslim, ze je to uz unavou .
Vyska je cca 83 cm v najnizsom bode sedadla-merane velmi zhruba.

Stromu zdar
Návrat hore Goto down
bruno75

avatar

Počet príspevkov : 262
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : Trnava, SK

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Pi 30 apríl 2010 - 14:01

Lubenko...dakujem za pomoc. Som si viacej ako isty, ze podla toho kolko som s tym musel otacat aby sa to dostalo do maxima musela ta moja byt spustena na naj alebo skoro najnizsie/najmaksie.
Normalne mam podozrenie, ze sa mi s tym niekto musel hrat. Ved ak sa to same nepovoluje tak jedine potom, niekto iny si asi otacal kolecko na mojej moto wall violent
Návrat hore Goto down
matax

avatar

Počet príspevkov : 62
Reputácia Reputácia : 0
Mesto : Nové Mesto nad Váhom

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   So 7 august 2010 - 15:44

Zdar Bruno75, ja ti poviem o zadnom centrálnom tlmiči asi toľko...
Neviem kedy to už bolo, čo sme si boli s MILANOMM zajazdiť v Brne na okruhu (tuším koniec mája)
Tam boli borci od öhlinsu a zadara ti kontrolovali tlmiče, ich nastavenie a pod.
Predné mi celkom pochválil, že reagujú slušne ale zadok už nie...
Proste ten tlmič už prestáva reagovať a po stlačení sa vracia hore skoro tou istou rýchlosťou...na nastavovanie tohoto parametra "spätný útlm" slúži tá malá čierna skrutka na spodku tlmiča...no a tu u mňa zistil, že tá skrutka reaguje od dorazu kedy je na fest utiahnutá len na štvrť otáčky, keď ju povolíš viac, už nemá skoro žiadny vplyv (a to má rozsah otáčania hádam aj 2x360°)
Proste že ten tlmič je aký je (low end). Chcelo by to aj v ňom vymeniť olej (lebo tak ako olej degraduje v prednom, tak ani v zadnom nemá stále rovnaké vlastnosti ako nový)
Lenže s tou výmenou oleja v zadu je to zložité a nevedel mi z fleku povedať, či sa to vôbec dá ...skôr povedal, že sa to asi nedá rozobrať.
Dosť ľudí rieši aj výmenu za tlmič z DL1000...tam je kvalitnejší a aj "pevnejší"

PS: to koliesko, ktoré sa nachádza na pravej strane pod sedlom, slúži na nastavenie predpätia pružiny (nastavuje sa v závislosti od záťaže motorky)
Ak sa jazdí sólo, nemôže byť na fest utiahnuté (tak že je vidieť všetkých 5 rysiek) vtedy motorka môže uskakovať pretože je tlmič málo stlačený.
Návrat hore Goto down
MILANM

avatar

Počet príspevkov : 219
Reputácia Reputácia : 7
Mesto : Drahovce,Slovakia

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   So 7 august 2010 - 16:06

Ak sa jazdí sólo, nemôže byť na fest utiahnuté (tak že je vidieť
všetkých 5 rysiek) vtedy motorka môže uskakovať pretože je tlmič málo
stlačený.Ba práve naopak,vtedy je utiahnutý naplno.V predu je to naopak,rysky nieje vidieť.
Návrat hore Goto down
matax

avatar

Počet príspevkov : 62
Reputácia Reputácia : 0
Mesto : Nové Mesto nad Váhom

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   So 7 august 2010 - 21:56

Ale zasa ta motorka nemôže byť úplne v lufte...ten borec to tam nastavoval asi tak, že samotná motorka keď stála na kolesách svojou váhou, keď ju vzadu nadvihol musela ešte aspoň 3cm isť na tlmiči a nie, že hneď tlmič seklo a išlo koleso do vzduchu...tam keď mi to nastavil tak to bolo tak na 2-3 čiarky...
No a hlavne na ten spodný šróbik pindal, že už to moc nereaguje...že moto ide už rovnako rýchlo hore ako aj dolu...
Návrat hore Goto down
Tolan

avatar

Počet príspevkov : 576
Reputácia Reputácia : 14
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Ne 8 august 2010 - 12:56

ja som si nastavoval tlmice nasledovne:
-zdvihol som koleso do vzduchu a zmeral zvislu vzdialenost medzi pevnym bodom motorky a pohyblivym bodom napr. os kolesa
-po zatazeni vahou (komplet aj nohy na stupackach) mi pomocnik zmeral vzdialenost medzi tymi bodmi.
-kedze celkovy zdvih u stromu je 15cm a optimalne je ked je tlmic stlaceny na jednu tretinu zdvihu tak treba nastavit zdvih tak aby rozdiel tych nameranych vzdialenosti bol 5 cm.

na internete som nasiel toto video:
http://www.dailymotion.com/video/x8531x_suzuk-2007-v-strom-650-stock-suspen_news
Návrat hore Goto down
matax

avatar

Počet príspevkov : 62
Reputácia Reputácia : 0
Mesto : Nové Mesto nad Váhom

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Ne 8 august 2010 - 22:12

Asi tak ako pise Tolan sa to ma spravne nastavovat...
Návrat hore Goto down
mode

avatar

Počet príspevkov : 215
Reputácia Reputácia : 4
Mesto : Martin

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Po 9 august 2010 - 15:02

Tolan

použitá pružina je viacmenej lineárna a tak nastavovacím koliečkom nemeníme "tvrdosť" ale prisposobujeme rôznej záťaži (váhe jazdca - ov + kufre atď). - aby pružina bola v "pracovnom bode" pri tomto druhu moto 1/3 zdvihu
Tvrdosť by ste zmenili iba "tvrdšou" pružinou alebo pružinou s progresívnou charakteristikou.

Zhruba pre "rýchle" nastavenie Nosnosť 200kg/6dielik (0-5) = 33kg
dielik - záťaž
0-33kg
1-66kg
2-100kg (STD)
3-133kg
4-166kg
5-200kg
Návrat hore Goto down
bruno75

avatar

Počet príspevkov : 262
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : Trnava, SK

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Po 9 august 2010 - 18:52

Vidim, ze sa tato tema konecne trochu rozhybala a konecne aj nieco technickejsieho :)
Takze celkom sa mi paci to nadstavovanie tlmicov podla svetlej vysky. Dava to ako taky zmysel len je to trochu neohrabane (sorry za vyraz ale ja som obycajne sam a sediet na motorke a hned aj merat zatazenie je pre mna "trocha" problematicke).
Skor sa mi paci nadstavenie podla vahy a dielikov na tlmici/-coch. To je pre mna ako stvorene.
No ale napadla ma este jedna vec a to nadstavovanie utlmu, co je myslim tiez mozne na nasom centralnom teda zadnom tlmici. Skusali ste sa bavit aj s tym, ci len to nechavate na STD ako to nadstavil vyrobca?

Inak momentalne mam predok nadstaveny na 1,5 dielik (to este trci von) a zadok na 4. Moja vaha je odhadom aj s vybavou tak nieco okolo 95kg (85 ja a zvysok bunda, nohavice, boty, prilba, nieco v kufri....)
Návrat hore Goto down
matax

avatar

Počet príspevkov : 62
Reputácia Reputácia : 0
Mesto : Nové Mesto nad Váhom

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Po 9 august 2010 - 21:34

Ako som písal...hral som sa s tou skrutkou na nastavovanie spätného útlmu (aj Milan sa s ňou hral ) a na tom okruhu keď skúšal reakciu tej skrutky, tak skonštatoval, že to reaguje tak v rozmedzí 1/4 otáčky od dorazu...takže nič moc...a že časom sa to určite zlepšovať nebude...
Skôr je lepšie ju mať troška povolenú, nech ten zadok radšej troška hojdá a keď treba si ju troška utiahnuť a tak...ale mať ju permanentne zatiahnutú, vtedy ten olej musí pretekať cez úzky otvor a dostáva na frak...
to je môj názor...ale skôr či neskôr tá možnosť ladenia charakteristiky útlmu sa stratí celkom...
Tlmič samotný tlmiť bude stále...ale nebude to ako za mladi :-)
Návrat hore Goto down
mode

avatar

Počet príspevkov : 215
Reputácia Reputácia : 4
Mesto : Martin

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Ut 10 august 2010 - 6:35

Pre EU je STD : 1 ot.
a pre USA a CAN : 1,5ot
(zaujímavé.... )
Návrat hore Goto down
Tolan

avatar

Počet príspevkov : 576
Reputácia Reputácia : 14
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Ut 10 august 2010 - 8:37

mode
toto priblizne sedi, mne to pri merani vyslo na 3 dielik a to mam obleceny + kufor atd nejakych 110kg

co sa tyka nastavovania utlmu tak s tym som zatial nehybal, celkom mi vyhovuje ako to je na STD.
Návrat hore Goto down
mode

avatar

Počet príspevkov : 215
Reputácia Reputácia : 4
Mesto : Martin

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Ut 10 august 2010 - 9:45

Tolan,
tiež som s útlmom nehýbal - nemám odvahu . V príručke je postup nastavenia aj s upozornením že prílišné odchýlky od "STD" v nastavení ho môžu "damage"
je zaujímavé prečo amíkom nastavujú STD inak ako pre EU.
Návrat hore Goto down
bajker

avatar

Počet príspevkov : 434
Reputácia Reputácia : 13
Mesto : Bratislava

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Št 18 november 2010 - 23:46

Celu sezonu sa hram s nastavenim zadneho tlmica kedze jazdim offroad.
Teda nic moc az dokial som sa nepohral s tou malou skrutkou. Ako sa tu pise pritiahol som ju cca na 3/4 zavitu a zrazu mi vyhovuje. Pri rychlych prejazdoch po nerovnostiach mi koleso tak neodskakuje, takze motorka neplava a nehupe sa ako na lodi. Aj hlavnu pruzinu mam "tvrdu" cca na 3/4 pritiahnutu a to jazdim sam. V terene mi viac vyhovuje tvrdsi zadok ako predok. V predu by som uvital dlhsi zdvih alebo odstupnovanie pruziny ako na progresivnom pruzeni, aby bola dostatocne makka, ale zaroven nesla na doraz.

Ak jazdite cestu tak si tlmic asi nastavite inak :)

__________________________________________________
DL650A K9 White - Zabi bobra zachranis Strom
Návrat hore Goto down
pebro

avatar

Počet príspevkov : 15
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Pi 17 máj 2013 - 23:03

Tusim by som sa tiez mal povenovat zadnemu tlmicu. Som dnes zistil ze ked sadneme na stroma dvaja( cca 200kg) tak svietim panu bohu do okien. Postavil som sa oproti stene, cca v 10m vzdialenosti a rozdiel vo vyske svietenia s prazdnou a plne obsadenou moto cca meter
Návrat hore Goto down
Tolan

avatar

Počet príspevkov : 576
Reputácia Reputácia : 14
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   So 18 máj 2013 - 8:56

Hej palino suhlas....treba to nastavit a podla vseob zasad plati ze cim to pritiahnes tak bude tuhsi podvozok a to je dobre hlavne na cestu. Na strome som na to kaslal ale tusim sa s tym budem musiet pohrat lebo nad 210 to malo miernu tendenciu sa vlnit...a to uz nemusi byt sranda.
K tuhosti pruziny....tam je to jednoduche...toto som riesil podla zrkadiel....zakladne nastavenie na solo jazdca a ked som bol tazsi tak som to dorovnal pritiahnutim pruziny tak aby som nemusel hybat spatakmi. Vtedy som vedel ze je to ok a aj svetla budu svietit ako maju.

__________________________________________________
...Doing It Right...
Návrat hore Goto down
pebro

avatar

Počet príspevkov : 15
Reputácia Reputácia : 1
Mesto : Hlohovec

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   Pi 24 máj 2013 - 21:56

Tak som sa konecne dostal k masine a zistil som ze tuhost mam na max. Skusil som dotiahnut ten utlm a je to o nieco lepsie, ale stale sa mi to zda byt nejake slabe. Neviete poradit niekoho, kto sa tomu venuje ze by mi to skukol?
Návrat hore Goto down
mato dl 650 04

avatar

Počet príspevkov : 8
Reputácia Reputácia : 2
Mesto : banovce nad bebravou

OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   St 11 september 2013 - 8:17

caute. mam za sebou 150km skusobnej cesty na malom strome. a poviem ze na 5-dieliku sme sli dvaja a celkom pohoda.ja mam 90 a kamarat za mnou 105kg. je to iba o tom lepsie drzat volant. ale da sa pohode cestovat.
Návrat hore Goto down
Sponsored content




OdoslaťPredmet: Re: Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu   

Návrat hore Goto down
 
Nadstavenie zadneho centralneho tlmicu
Zobraziť predchádzajúcu tému Zobraziť nasledujúcu tému Návrat hore 
Strana 1 z 1

Povolenie tohoto fóra:Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
V-STROM KLUB SLOVENSKO :: TECHNICKÁ PORADŇA :: Podvozok. brzdy-
Prejdi na: